Η ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ του PDR
Πως γίνεται η κοστολόγηση-εκτίμηση στην τεχνική αποκατάστασης λακούβας PDR και ποιοι είναι οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη.
Το PDR όπως πολλές τεχνικές είναι μια χειρωνακτική υπηρεσία που βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην κατάρτιση που έχει επενδύσει ο Επαγγελματίας και στον τεχνικό εξοπλισμό που διαθέτει.
Ο Επαγγελματίας που επενδύει τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον εξοπλισμό, εξελίσσεται και ανεβάζει τον πήχη των υπηρεσιών ώστε να προσφέρει πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα στους πελάτες του.
Για να μπορέσει να παραμείνει μια τέτοια επιχείρηση υγιείς και ζωντανή στην αγορά, θα πρέπει να γνωρίζει πως να κάνει σωστές εκτιμήσεις και κοστολογήσεις για τις υπηρεσίες που προσφέρει.
Επειδή το PDR είναι μια υπηρεσία και ΟΧΙ ένα προϊόν, η κοστολόγηση δεν είναι κάτι τόσο απλό όπως νομίζουν πολλοί.
Μετά από 20 χρόνια σε αυτό τον χώρο, τι έχω ακούσει, αρκετές φορές από την αμάθεια των πελατών, άλλες από την «εξυπνάδα» για να υποβιβάσουν την τέχνη ώστε να «περάσει» το δικό τους.
Αρκετοί πελάτες, κρίνουν το κόστος των επισκευών μας απλά από την εικόνα της λακκούβας – βαθουλώματος που έχουν υποστεί, ξεχνάνε βέβαια ή ΔΕΝ θέλουν να σκεφτούν ότι για να μπορέσει ο κάθε Επαγγελματίας – Τεχνίτης να επισκευάσει αυτές τις «μικρό» λακούβες, υπάρχουν από πίσω διαφορετικοί παράμετροι που διαμορφώνουν την κοστολόγηση, πχ η αποσυναρμολόγηση είτε ενός απλού φαναριού μέχρι ολόκληρης πόρτας ή ακόμα μιας επένδυσης οροφής.
Σε όλα αυτά απαιτούνται και κάποια εξαρτήματα που θα πρέπει να αντικατασταθούν, όπως τα κλιπ.
Σε αυτό το άρθρο θα τα πούμε όλα, όλες τις παραμέτρους που θα πρέπει να εξεταστούν ώστε να λάβετε μια σωστή και πλήρης εκτίμηση και κοστολόγηση της ζημιάς σας.
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ
1. Το μέγεθος της λακκούβας
2. Ο τύπος: Στρογγυλή, νευρώδες, μυτερή
3. Το βάθος της λακκούβας
4. Το σημείο
5. Εσωτερικές τραβέρσες: Πολλές λακκούβες, συνήθως σε πόρτα, στην εσωτερική μεριά της υπάρχουν οι ΤΡΑΒΕΡΣΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, για εμάς είναι ένα σοβαρό «εμπόδιο» που μας δυσκολεύει στην επισκευή, ανεξαρτήτως μεγέθους και απαιτεί περισσότερος χρόνος επισκευής.
6. Η αποσυναρμολόγηση: Πολύ βασικός παράγοντας για τη διαμόρφωση της κοστολόγησης και πολλές φορές απαιτείται η αντικατάσταση κάποιων κλιπ που έχουν και αυτά το κόστος τους, αυτά τα κόστη ενσωματώνονται στην εκτίμηση της ζημιάς σας, διαφορετικά θα είστε από αυτούς που μας επισκέπτονται με το παράπονο ότι πήγαν σε άλλα συνεργεία και από τότε η ταπετσαρία τους «ΤΡΙΖΕΙ».
7. Η πρόσβαση: Περισσότερη πρόσβαση, λιγότερος ο χρόνος επισκευής, άρα χαμηλότερη κοστολόγηση.
8. Το είδος του μετάλλου: Το αλουμίνιο είναι ένα μέταλλο με πολύ ελαστικότητα, με αποτέλεσμα να απαιτείται διπλάσιος χρόνος επισκευής. Στις κοστολογήσεις μας, οι επισκευές σε Panel αλουμινίου, χρεώνονται κατά 25% περισσότερο.
9. Η μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου: ΠΕΡΙΜΕΝΕ!! Πριν βγάλεις κάποιο συμπέρασμα, άκου τη συνέχεια. Δεν είναι για τον λόγο που ακούμε συνεχώς: « Όσο πιο ακριβό το αυτοκίνητο, τόσο πιο ακριβό το κόστος», ΟΧΙ!!! Δεν είναι αυτός ο λόγος, όπως γνωρίζετε, κάθε αυτοκίνητο έχει τη δικιά του δομή κατασκευής, στα Premium και σε ακριβότερες εκδόσεις, οι ενισχύσεις, η περιπλοκότητα σε κάποια εξαρτήματα, είναι ο λόγος που μας καθιστά δυσκολότερη την επισκευή, με αποτέλεσμα ο απαιτούμενος χρόνος να είναι πολύ περισσότερος σε αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων ώστε να σας προσφέρουμε το αποτέλεσμα που ήρθατε να παραλάβετε.
10. Το χρώμα: ΒΕΒΑΙΑ!!! Παρόλο που ΔΕΝ ΒΑΦΟΥΜΕ, το χρώμα «παίζει» μεγάλο ρόλο. Τα τελευταία 5 και παραπάνω χρόνια έχει παρατηρηθεί στην αυτό βιομηχανία κάποιες αποχρώσεις χρωμάτων που έχουν γίνει «Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ» των βαφέων, στη δικιά μας περίπτωση, όσο πιο περίεργη η απόχρωση, τόσο πιο δύσκολη η επισκευή, διότι χρησιμοποιούμε την αντανάκλαση που δημιουργείται μεταξύ του ειδικού φωτισμού μας και το χρώμα του αυτοκινήτου.
11. Και τελευταίο, η τέχνη του Glue Pulling: Η λεγόμενη «βεντούζα», που στην ουσία είναι κάποιες ειδικές «τάπες» σε συνδυασμό ειδικής θερμόκολλας, έτσι μπορούμε να τραβήξουμε τις λακκούβες από σημεία που δεν καθιστά δυνατή η πρόσβαση, πχ: οι κολόνες, το κόστος των εξαρτημάτων αυτών είναι ψηλό, μπορεί μια τέτοια «τάπα» να φτάσει στα 5€ έκαστη και η κόλλα, το ένα μπαστούνι, τα 1,5€, όχι αυτά του εμπορίου που έχουν άλλη ιδιότητα.
Θα μπορούσα να αναφέρω κι άλλα, ο σκοπός δεν είναι να σας κουράσω με αναλύσεις και εξηγήσεις, αλλά να σας βάλλω λίγο στη φιλοσοφία και στο Backstage της κοστολόγησης μιας ζημιάς με επισκευή PDR, ώστε να μη ξανά αναρωτηθείτε: «Για μια τόση μικρή λακκούβα, θέλουν τόσα πολλά λεφτά;»
Στο PDR δεν υπάρχει μικρό ή μεγάλο, υπάρχουν Ο ΧΡΟΝΟΣ – Η ΑΦΟΣΙΩΣΗ – Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ
Και σε αυτή την περίπτωση:
“Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑ”
και
“Ο,ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ, ΠΑΙΡΝΕΙΣ”
Nick Koskolos
Managing Director